Veterinární lékař tu není od toho, aby soudil majitele, ale na to, aby pomohl svým pacientům – domácím mazlíčkům. Je pro něho důležité vědět, kdy potíže začaly, zda mělo zvíře přístup k nějakým látkám – jídlu, předmětům, ale i lékům, které by nemělo jíst. Zda majitelé podali nějakou medikaci nebo byl jejich mazlíček už někde léčen a nejsou spokojeni s postupem a mnoho dalších informací, které jsou potřebné, aby veterinárního lékaře navigovali ke správné diagnóze a léčbě.
Další stránkou důvěry je dodržování nasazené medikace a postupu od veterinárního lékaře, protože pokud majitel řekne, že se jeho zvíře nelepší a zamlčí, že nedodržel pokyny, může to být zavádějící a problém se nemusí jen tak lehce vyřešit. Proto pokud majitel nezvládá terapii, je to nutné veterinárnímu lékaři sdělit, aby mohl případně vymyslet jiný plán, upravit medikaci nebo lépe poučit klienta o správné požadované péči.
Pokud váš veterinář nestačí na vyřešení daného problému, měl by vás sám referovat na specializované pracoviště, které se zaobírá danými potížemi.
Majitel taky musí důvěřovat postupu a schopnostem svého veterinárního lékaře, což je někdy náročné, pokud se stav jeho zvířete nelepší. I ve veterinární medicíně se začíná uplatňovat trend specializace (oftalmologie, ortopedie, dermatologie, neurologie, kardiologie a další) a váš ošetřující lékař, pokud nestačí na vyřešení daného problému, by vás měl sám referovat na specializované pracoviště, které se zaobírá danými potížemi.
Televeterina se zabývá řešením potíží bez nutnosti fyzické návštěvy. Navázat tedy vztah mezi veterinárním lékařem a majitelem je obtížnější. Velkou výhodou je úzký kontakt v rámci chatu nebo videohovoru bez časové tísně a stresu. Často vás také veterinář v případě konkrétního řešení nasměruje přímo na specialistu a ušetří vám nejen peníze, ale také čas, který je mnohdy v dané situaci velmi důležitý.